Kristendomen: lösningen på vårt dilemma

Vi har alla noterat att vårt samhälle blir alltmer sataniserat och sexualiserat för varje dag som går. Det finns en orsak till detta, vårt förfall : avkristnandet av Sverige!

För att vända trenden åt rätt håll så behöver vi återupprätta Kristendomen till dess forna storhet, med allt vad det innebär. Genom att återknyta kyrka och stat så tar vi det första viktiga steget mot detta mål, något som sedan hjälper oss att få bukt med islamiseringen och judefieringen av vårt kära hemland.

Sverige tillhör Kristendomen! — något många verkar ha glömt bort. Sverige måste därför avsekulariseras.

Ateismen måste stoppas, då den är en dödskult avsedd att krossa alla andliga strömningar, då dessa hotar mammonismen, våra ägares religion: Ty de tjänar inte Gud, utan satan själv, dvs mammon, vars tempel är de internationella storbankerna.

Vi måste återinföra söndagsstängt, för alla utom dem som måste arbeta denna dag naturligtvis. En söndag tillägnad shopping är en dag tillägnad mammon. Varje spenderad krona i shopping på en söndag är en bön till mammon. En söndag utan shopping är en dag tillägnad Gud och våra nära och kära. Ett kyrkobesök denna dag är väl spenderad tid.

Redan från dagis måste våra barn lära sig om Jesus Kristus, inget ont kan komma från att göra så. Man måste även återinföra morgonbön och psalmsång i skolan. Barnens väl är alla kristnas högsta prioritet. Ett kristet barn är ett barn som är dygdigt, och kan man få en bättre start på livet än så?

Jesus sa : Låt barnen komma till mig.

Det är nu mer än dags för oss att hörsamma hans vädjan.

4 svar till “Kristendomen: lösningen på vårt dilemma

  1. Hej! Jag heter Anders Branderud och hittade din blogg idag.
    Jag skulle vilja kommentera ditt inlägg.

    Jag var hängivet kristen i sex år (2001 – 2007) och förstod sedan genom att studera den hebreiska Bibeln (som du kallar “GT”) på hebreiska och genom att studera forskning om vad som skedde under det första århundradet (på hemsidan http://www.netzarim.co.il ) att den judiske Messias och hans efterföljare vilade på shabbaten (den sjunde dagen enligt den judiska veckan) och arbetade på ‘söndagen’.

    Det kan man veta eftersom att den judiske Messias och hans efterföljare enligt den hebreiska Bibeln följa och undervisa direktiven i Torah ‘Moseböckerna’] (enligt Jesaja 9:5, 42:1-4, m.fl. på hebreiska enligt hebreisk numrering av verserna). Den judiske Messias kom för 2000 år sen. Han hette Y’hoshua. Han blev korsfäst av romarna. Hans undervisning skrevs ner av hans efterföljare Matityahu (helleniserat till ‘Matteus’) och förvrängdes sedan av kristna till Matteusevangeliet. Belägg för alla dessa påståenden finns på ovanstående hemsida. Man förstår från Torah [‘Moseböckerna’] på hebreiska att den som vill följa den judiske Messias och den som vill följa Skaparen måste följa direktiven i Torah.

    Enligt Torah [Moseböckerna] så kräver Skaparen av mänskligheten att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i Torah [inklusive fira shabbat på den sjunde dagen enligt judisk räkning och att inte äta fläsk]. Skaparen utlovar en oerhört meningsfull relation och Sin förlåtelse i Sin nåd för de som gör sitt bästa att följa dessa direktiv i Torah.

    Jag önskar dig en härlig dag och allt gott!

    mvh,
    Anders Branderud

  2. Måste man följa alla direktiv i moseböckerna, Anders? Om så är fallet så måste man ju även följa alla regler om vilka som skall dödas pga orena handlingar? Om du får som du vill så måste man ju då avrätta så gott som hela världens befolkning, troligen även hela din familj och alla du känner? Hur går sedan följandet av dessa hårda bestämmelser från GT ihop med Jesu kärleksbudskap?

    Svaret på frågan är — enligt Jesus själv! — att vi ska älska Gud överallt annat och sedan älska vår nästa som oss själva. Moseböckernas hårda läror och hårda straff är mao ej längre relevanta! Jesu egna ord är nu lagen — inte Moses! — då Moses, som den profet han var, i slutändan endast var en vanlig människa som banade väg för Messias.

  3. ”Måste man följa alla direktiv i moseböckerna, Anders? Om så är fallet så måste man ju även följa alla regler om vilka som skall dödas pga orena handlingar?” Ja, precis….

  4. Som du ser, Anders, så finns det en hel del som vi inte kan acceptera från GT. Tack, anonym, för att du poängterade saken för oss.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s